Kunstenaar vervangt levensgrote reclamepanelen door klassieke schilderijen

door
Hans
Leestijd 1 min.

'OMG, who stole my ads?' is een fotoreeks van kunstenaar Etienne Lavie, die advertenties in verschillende delen van Parijs verving door wereldberoemde klassieke schilderijen. Terwijl je normaal voorbij een groot reclamebord zou lopen zonder het ook maar op te merken, sprongen deze kunstwerken dadelijk in het oog van de voorbijgangers. Daarmee wil de kunstenaar aantonen hoe immuun we geworden zijn voor grote reclameborden in het openbaar, en dat we ze eigenlijk beter voor iets anders kunnen gebruiken.

News

meer News

Spotlight

ZOVEEL procent van de Belgen eet minstens vier keer per week vlees

Meer dan de helft van de Belgen (56%) eet minstens vier keer per week vlees, inclusief gevogelte. De belangrijkste redenen daarvoor zijn de smaak en veelzijdigheid van vlees, de gewoonte om vlees te eten en de voedzaamheid van vlees. Dat blijkt uit een onderzoek van iVox, uitgevoerd in februari 2023 in opdracht van het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (VLAM).

meer Spotlight