Kendal Jenner wordt het nieuwe gezicht van DIT merk: «Ze belichaamt Gen Z»

L'Oréal Paris verwelkomt Kendall Jenner als nieuwe wereldwijde ambassadeur. «We voelen ons vereerd om deze samenwerking met een van ’s werelds machtigste vrouwen aan te kondigen», klinkt het bij het beautymerk.

door
Redactie Online
Leestijd 2 min.

Vanaf september 2023 wordt Kendall Jenner het gezicht van de make-upcampagnes van L’Oréal Paris. Jenner werd bekend dankzij het programma ‘Keeping Up With The Kardashians’. Op haar 13de begon ze te werken als model. Ondertussen liep ze al voor de grootste modehuizen op de catwalk.

Solidariteit tussen vrouwen promoten

«Gezicht zijn van L'Oréal Paris betekent voor mij samenwerken met zoveel inspirerende personen die al jaren met het merk werken en solidariteit tussen vrouwen promoten, een zusterschap voor elke leeftijd en levensstijl bieden, elkaar emotioneel ondersteunen en een inclusief en divers beeld van schoonheid promoten» zegt Jenner. «Deel uitmaken van de L'Oréal Paris familie en de kans krijgen om alles waar het merk voor staat te belichamen, voelt alsof de cirkel rond is.»

Gen Z

«Het is een nieuwe mijlpaal in onze missie om elke vrouw, waar dan ook, te empoweren», aldus L’Oréal Paris. «In een ander tijdperk zou Kendall Jenner misschien even succesvol zijn geweest als nu, maar anderen zouden haar waarde, haar keuzes en haar imago hebben bepaald. Maar niemand bepaalt wie Kendall Jenner is dan Kendall Jenner zelf. Ze belichaamt alles waar Gen-Z voor staat: ze heeft haar imago zelf in de hand, ze ontwikkelt trots haar eigenwaarde en inspireert anderen hetzelfde te doen.»

Met 350 miljoen volgers op sociale media heeft Kendall Jenner haar eigen wereldwijde mediaplatform. Door de jaren heen heeft het supermodel dat platform gebruikt om openlijk te spreken over hoe ze worstelt met haar mentale gezondheid en angst.