Kleurpotloden populairder dan ooit bij volwassenen

Hoewel de digitale snufjes en online games steeds geavanceerder worden, zijn ook kleurboeken voor volwassenen bezig aan een stevige opmars. Het gaat zelfs zo hard dat de kleurpotloodfabrikanten de vraag niet kunnen bijbenen.
door
Mare
Leestijd 1 min.

De grootste kleurpotlodenproducent ter wereld, Faber-Castell in Duitsland, moet volgens de website Bustle zelfs extra shiften inlassen om aan de toenemende vraag tegemoet te komen. Het hernieuwde succes van de kleurpotloden zou te wijten zijn aan de toenemende populariteit van kleurboeken voor volwassenen. Blijkbaar snakken volwassenen er af en toe naar om het scherm de rug toe te keren door zich af te zonderen met een kleurboek.

Maar daar waar kinderen vaak tevreden zijn met een blikken doosje met 36 kleuren, mag het voor volwassenen iets meer zijn. Voor hen mag het groter én duurder zijn, want volgens Faber-Castell vliegen de dozen met 72 of zelfs 120 kleurpotloden de deur uit. “We zien zelfs dat klanten investeren in potloden met de hoogste kwaliteit, van artiestenniveau”, klinkt het bij Sandra Suppa van de potlodenfabrikant.