Regering-Michel zet imagocampagne van 4 miljoen euro in de steigers

door
Belga
Leestijd 1 min.

'Positive Belgium', de campagne die premier Charles Michel aankondigde om ons imago weer op te vijzelen na de aanslagen, is vrijdag officieel in de steigers gezet door de ministerraad. Het hele offensief zal minstens twee jaar lopen. Prijskaartje? Vier miljoen euro. De voorbije dagen doken al verschillende pistes op voor de campagne. Denk aan promomateriaal op grote evenementen en een internationale roadshow om ons land economisch aan te prijzen.

Eerste zorg wordt echter de bevolking geruststellen en een veilig gevoel geven, luidt het na afloop van de ministerraad. Dat moet zorgen dat "het normale leven weer op gang kan komen voor iedereen, zowel inwoners als bezoekers en dit in alle domeinen van het dagelijkse leven".

De federale regering verzekert dat ze zo nauw mogelijk wil samenwerken met de deelstaten en de betrokken partners. De kwestie komt dus ook nog aan bod op het Overlegcomité tussen de verschillende regeringen. Een taskforce met een hele reeks federale en regionale diensten zal instaan voor de coördinatie. Bedoeling is om de expertise van externe campagnebureau's in te schakelen.

bron: Belga