Maaltijdboxen blijven populair ondanks stijgende levenskost

HelloFresh is in het derde kwartaal verder gegroeid, ondanks de flink opgelopen inflatie. Dat blijkt uit de kwartaalresultaten van de bezorger van maaltijdboxen.

door
Belga
Leestijd 1 min.

HelloFresh zag de omzet in een jaar tijd met ruim 31 procent groeien tot 1,86 miljard euro. Er kwamen meer dan 8 procent klanten bij tot 7,5 miljoen. Ook steeg het gemiddelde bedrag waarvoor klanten maaltijdboxen bij het bedrijf bestelden.

«Betaalbaar gebleven»

De inkoopmarge bleef daarbij stabiel, waardoor de bedrijfswinst gecorrigeerd voor onder meer rente en belastingen uitkwam op een kleine 72 miljoen euro. Dat is wel lager dan vorig jaar, toen die winst uitkwam op bijna 80 miljoen euro.

Het bedrijf bleef goed presteren, ondanks de hoge inflatie die drukt op de voedselkosten, merkt topman Dominik Richter op. «HelloFresh is erin geslaagd betaalbaar te blijven. De impact van de inflatie is opgevangen en niet elke prijsverhoging wordt volledig doorgerekend aan de consument.»