Young Active Urban: een nieuw uniek nationaal medianetwerk

Met ruim 1,1 miljoen Belgen in de doelgroep young active urbans vormen stedelijke actieve professionals en studenten tussen 18-35 jaar een gegeerde doelgroep. Om adverteerders toe te laten om de young active urban doelgroep te bereiken in hun comfortzone, introduceert Groupe Rossel het nationale medianetwerk Young Active Urban. Met dit nieuwe nationale aanbod bundelt Groupe Rossel haar mediamerken die op deze doelgroep inzetten: Metro, Out, Geeko, Belgium iPhone, Kotplanet, Cinenews en Streamnews; en positioneert zich zo als de nationale leider op deze doelgroep.

door
Redactie Online
Leestijd 3 min.

Dit nieuwe partnership van mediamerken laat adverteerders toe om met unieke en creatieve advertentieoplossingen de gegeerde digital first doelgroep te bereiken. «Metro wordt door adverteerders al erkend voor zijn creativiteit en flexibiliteit. De YAU-aanpak zal ons in staat stellen om nog sterkere digitale oplossingen aan te bieden», voegt Werner Sluys, COO Metro Media, toe.

De uitgelezen manier om young active urbans in hun leefwereld te bereiken, is om in te zetten op de mediamerken die ze raadplegen. Het portfolio merken dat bij de lancering van Young Active Urban aangesloten is, is om die reden een combinatie van nieuwsmerken en merken met gespecialiseerde content die de doelgroep aanspreken: Mobility & Environment, Culture & Events, Career, Student Life, Technology & Multimedia, Lifestyle & Fashion, Gaming, Cinema & Streaming etc.

Unieke positie

Met de merken Metro (de gratis newsbrand) en Kotplanet (dé website volledig gewijd aan het studentenleven), maar ook met Geeko (site voor nieuwe technologieën en Geek-cultuur), Belgium iPhone (site met al het nieuws uit de Apple-wereld), Out (culturele agenda), Cinenews (referentiesite over cinema) en Streamnews (site met al het laatste streamingnieuws), bekleedt Rossel een unieke positie op de doelgroep van young active urbans in zowel Franstalig als Nederlandstalig België. Deze mediamerken - die deel uitmaken van het Young Active Urban portfolio - houden B2C hun eigen websites en publicaties aan en blijven zo de doelgroep young active urbans informeren, inspireren en entertainen vanuit hun identiteit. Groupe Rossel kiest er echter voor om B2B deze mediamerken gebundeld aan te bieden en laat adverteerders zo toe in te zetten op hotspots waar young active urbans vlot te bereiken zijn.

Strategische doelgroep

Het Young Active Urban netwerk biedt een brede waaier aan advertentiemogelijkheden aan: YAU.Impact, YAU.Content, YAU.Activation, YAU.Video en YAU.Studio. Het gaat om pakketten waarmee op basis van één gecombineerd tarief een nationale campagne uitgerold wordt. Het Young Active Urban netwerk omvat pakketten voor alle platforms die de YAU-merken gebruiken om hun publiek te bereiken: digital, digital + print, beide te combineren met activatie.

«Rossel heeft sterke merken in haar portefeuille die populair zijn bij young active urbans in zowel het noorden als het zuiden van het land. Wij weten hoe strategisch de Young Active Urban (YAU)- doelgroep voor adverteerders is. Met de YAU-aanpak willen we adverteerders de kans bieden om deze doelgroep op een efficiënte en creatieve manier te bereiken, via kwalitatieve context met een hoge toegevoegde waarde», zegt Olivier De Raeymaeker. Algemeen Directeur Pôle Le Soir bij Groupe Rossel.

Meer info over Young Active Urban vind je op metromedia.be/yau.